Blog ini diwujudkan untuk memaparkan sebarang aktiviti hidupku yang dirasakan perlu untuk diingati dan artikel-artikel yang menarik untuk aku baca samada diperolehi melalui email ataupun yang aku cari. Sebarang pencerahan mohon ditinggalkan di ruang komentar. Jazakallahu khairan jaza'.

Saturday, October 24, 2009

Doaku PadaNya




"Bismillahhirrahmannirrahim
Ya
Allah...
Seandainya telah Kau catatkan dia milikku
Tercipta buatku.. dekatkanlah ia padaku
Titipkanlah kemesraan antara kami agar kebahagiaan itu abadi

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih
Seiringkanlah kami melayari hidup luar ini ketepian yang sejahtera

Tetapi


Ya Allah...
Seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luput dari ingatan ku dan peliharalah diriku dari kecewa

Serta

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan melontar bayangnya ke dada langit silang bersama senja merah dan gelap pekat awan
Agar ku bisa bahagia walau tanpa dirinya

dan

Ya Allah Tercinta..
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah meski tiadakan sama dengan dirinya...

Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan KetentuanMu
Sesungguhnya
Takdir Mu itu yang terbaik buatku
kerana Engkau Tuhanku
Itu yang terbaik buatku Yang Maha Mengetahui Segala yang Terbaik

Ya Allah...

Cukuplah Engkau sahaja menjadi Pemeliharaku di Dunia dan Akhirat
Dengarlah rintihan daripada hambamu yang daif ini
Sesungguhnya aku tidak kuat melawan nafsuku sendiri

Janganlah Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini hingga akhirat
Menjerumuskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka, kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Membimbingku ke jalan yang Engkau redhai
dan
Kurniakanlah kepada ku keturunan yang soleh....


Amin..Amin Ya Rabbal `Aalamin"



sumber: tranungkite



No comments: